XIenes Jornades de l’Institut d’Estudis del Treball “Desigualtats múltiples: vells i nous debats al voltant del salari i el(s) temps de treball”

Les XIenes Jornades de l’Institut d’Estudis del Treball que van tenir lloc el passat 3 de febrer sota el lema “Desigualtats múltiples: vells i nous debats al voltant del salari i el(s) temps de treball” van ser un punt de trobada per debatre i reflexionar al voltant de les desigualtats en el salari i el temps de treball a la seu del CTESC.

El Sr. Toni Mora Núñez, President del CTESC, va donar la benvinguda a les persones assistents, posant en valor la celebració de les jornades i agraïnt que, un any més, es compti amb el CTESC per acollir-les. A continuació, la directora de l’IET, Pilar Carrasquer, va fer la presentació.

Carrasquer va assenyalar que les seqüeles de la pandèmia i l’impacte de la guerra a Ucraïna han deixat empremta en el camp del treball i de les relacions laborals. En aquest context, els agents socials han hagut de reorganitzar les seves agendes i prioritzar temes clau com el salari i el temps de treball, tot sota nous enfocaments.

Les jornades van comptar amb la participació de reconeguts experts en l’àmbit del treball i l’economia i va estar dividida en dues taules rodones per aprofundir en els temes proposats.

La primera va estar centrada en la reflexió sobre el salari mínim i les seves possibles implicacions amb les ponències d’Óscar Molina, Carlos Martín Urriza i Inmaculada Cebrián.

A la segona taula rodona va estar dedicada al temps de treball, un tema que ha agafat molta rellevància en el context actual de la pandèmia i que exigeix una perspectiva de gènere per alseu anàlisi, i va comptar amb Pablo Gimeno, Raquel Serrano i Sara Moreno.

Un any més, la cloenda va anar a càrrer del professor Eduardo Rojo, del grup DRELATES, que va agraïr formar part de les Jornades en el seu darrer any de la seva activitat docent i va fer repàs de les ponències, posant de manifest la necessitat de posar en marxa polítiques laborals en l’àmbit europeu, estatal, autonòmic i europeu que donin resposta a les necessitats analitzades durant les Jornades.

Podeu recuperar la retransmissió en directe de les Jornades aquí.

També podeu recuperar les presentacions dels diferents ponents aquí.